piątek, 6 maja 2011

Najlepszy prezent

Kilka dni temu dostałam przesympatyczny, smaczny i zdrowy prezent - perlicze jaja! Przyznam, że perliczki widziałam tylko kilka razy w życiu, biegające po gospodarstwach agroturystycznych. Te, które zniosły dla mnie jajka - jak się dowiedziałam - biegają sobie po podlaskim podwórku. Podobno, choć udomowione,  mają w sobie jeszcze sporą dozę dzikości. Na przykład bardzo gwałtownie reagują na przelatującego nad głową drapieżnika.

porównanie jaja kurzego i perliczego, perliczka
Wciąż jestem pod (nie)niemym urokiem tych jaj. Są przepiękne - drobne (ważą około 40g), kształtne, po prostu niezwykłe. Okazuje się, że uroda nie jest ich jedynym atutem.

Perlicze jaja zawierają mniej cholesterolu, w porównaniu z jajami kurzymi, a ich żółtka mają intensywnie pomarańczowy kolor. Mimo, że mniejsze, zdawałoby się delikatne - skorupki mają dużo twardsze. Perlicze jaja zalecane są w diecie małych dzieci oraz osób uczulonych na białko kurze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 
;