środa, 18 września 2013

Jamie's plump waffles ;)

...znaczy się gofery po naszemu :)

Jesienny mrok wyciąga już swoje wilgotne macki tuląc mnie do siebie. Wiem, wiem, jest dopiero wrzesień. Ale i tak spróbowałam dziś zrobić domowe gofry z serii Bożonarodzeniowych przepisów Jamie'go. Tak jak obiecywał - pulchniutkie w środku i chrupkie na zewnątrz. Jednym słowem najlepsze jakie kiedykolwiek zrobiłam w domu!















Ale wiadomo, nic nie jest doskonałe - to że dużo masła to tam już pies, ale nie podoba mi się w tym przepisie duża ilość proszku do pieczenia. Następnym razem sprawdzę, czy bez tego też będą pyszne. Podobno te gofry można równie dobrze smażyć na patelni grillowej jako jeden duży wafel (na małym ogniu), albo zwyczajnie jako małe placuszki.

27.09.2013 Tak, można spokojnie nie dodawać w ogóle proszku do pieczenia :)

Składniki
(na 8 gofrów)

2 jajka
225 mg mąki pszennej
200 ml mleka (u mnie sojowego)
200 g masła
2,5 łyżki proszku do pieczenia
ew. sól

dowolne dodatki do gofrów, jak choćby:
bita śmietana, owoce, dżem, syrop klonowy, syrop z pędów sosny, czekolada na gorąco

Wykonanie
1. Masło podgrzewam w garnuszku do rozpuszczenia.
2. Do miski wbijam jajka, a potem dodaję kolejno: mąkę, proszek do pieczenia, mleko i masło.
3. Wystarczy przemieszać ręcznym ubijakiem. Już konsystencja wygląda proroczo ;)
4. Wlewam na rozgrzaną gofrownicę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

 
;