sobota, 7 maja 2011

Wspomnienie Ulicy Sezamkowej

Pyszny, zdrowy, niekoniecznie dietetyczny deser na dziś - sezamki. Domowej roboty ma się rozumieć! :)

Składniki:
100 g sezamu
100 g cukru trzcinowego
1 łyżka płynnego miodu pszczelego
2 łyżki wody

Sposób przyrządzenia:
Sezam wsypałam na suchą patelnię, uprażyłam na złocisty kolor. Cukier wsypałam do garnka, dodałam 2 łyżki wody i podgrzewałam, aż zaczął się topić i karmelizować. Płynny cukier połączyłam z miodem, dodałam sezam i dokładnie wymieszałam.


Szybciutko! Masę sezamową przełożyłam na arkusz papieru do pieczenia, przykryłam drugim arkuszem i rozwałkowałam na grubość około 5 mm. Po chwili odkleiłam górny arkusz papieru, pokroiłam na kawałki i pozostawiłam do wystudzenia. Chociaż jak dla mnie, najsmaczniejsze są na ciepło, kiedy są jeszcze lekko miękkie :)

przepis zaczerpnięty ze strony: www.kuchniajarska.pl

1 komentarz:

zbieracz minimalista pisze...

zrobiłem ze zwykłego cukru i są ochydne cukrowe wafle :(

dobrze, że poszło tylko 100 gram cukru i sezamków ;p

Prześlij komentarz

 
;